♥ Meu Oásis de Luz e Paz. ♥ My Oasis of Light and Peace

Meu Oásis / My Oasis

Meu Oásis / My Oasis

Bem vindo

sábado, 6 de outubro de 2012

•♥•Oração da Paz , Uma oração Universal. •♥• Prayer for Peace, A Universal Prayer.

•♥•Oração da PAZ - esta oração não tem cessado de seduzir, no mundo inteiro, homens e mulheres devotados à causa da paz anônima, seu primeiro registro na revista La Clochette, Paris, em 1912. •♥•Seu conteúdo universalmente humano é que a faz despertar ressonâncias profundas em todo coração sincero, mesmo se a-religioso ou racionalista. •♥•A atribuição a São Francisco de Assis. Foi através de um santinho, impresso em Reims, na França, logo após a guerra de 1914-18. •♥•O santinho trazia a figura de São Francisco de Assis, e no verso, se encontrava o texto da oração, intitulada agora “Oração pela Paz”. •♥•Universalizou-se a partir de sua publicação no Jornal da Santa Sé “LOssevatore Romano” em 1916. •♥•São palavras de Amor e Fé que pode ter eco em todas as Religiões, por todos aqueles que batalham pela paz entre todos os povos da terra. •♥• Jussara Riveros•♥• ♥•.¸¸•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥ •♥•Oração da paz •♥•Senhor! Fazei de mim um instrumento da vossa paz. •♥•Onde houver ódio, que eu leve o amor. •♥•Onde houver ofensa, que eu leve o perdão. •♥•Onde houver discórdia, que eu leve a união. •♥•Onde houver dúvidas, que eu leve a fé. •♥•Onde houver erro, que eu leve a verdade. •♥•Onde houver desespero, que eu leve a esperança. •♥•Onde houver tristeza, que eu leve a alegria. •♥•Onde houver trevas, que eu leve a luz. •♥•Ó Mestre, fazei que eu procure mais: •♥•consolar, que ser consolado; •♥•compreender, que ser compreendido; •♥•amar, que ser amado. •♥•Pois é dando que se recebe. •♥•É perdoando que se é perdoado. •♥•E é morrendo que se vive para a vida eterna. ♥•.¸¸•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥ •♥•A cada frase desta oração, traz uma mensagem e um pedido de PAZ. Texto abaixo, transcrito do Portal Angel. •♥•1 - Senhor •♥•Ó Deus, sois o único Senhor de nossa vida, de nosso coração e de nosso destino. Libertai-nos dos falsos senhores que nos iludem com suas promessas, pois não trazem nem vida nem paz. Dai-nos força para resistir e para buscar a paz através da justiça e do serviço humilde a todos. Amém •♥•2 – Fazei-me um instrumento de vossa PAZ •♥•Senhor, fazei-nos instrumento de vossa paz na medida em que procurarmos viver em paz com nós mesmos, com a comunidade mais próxima, com a sociedade desigual e no meio dos priores conflitos. Que possamos nos esforçar para suportar tensões e contradições, buscando manter comunhão com todas as criaturas e tornando visível a vossa paz. Amém •♥•3 - Onde houver ódio, que eu leve o amor •♥•Senhor, onde houver ódio, que eu leve o amor. Fazei que desentranhemos de nós o amor escondido sob as cinzas de ódios secretos. Que nosso amor aos outros suscite o amor escondido neles, capaz de transformar o ódio. Fazei que o amor incendeie nossos corações, irradie em nossas atitudes e se realize em nossas ações, para que o ódio não tenha mais lugar dentro de nós. Amém. •♥•4 - Onde houver ofensa, que eu leve o perdão •♥•Senhor, onde houver ofensa, que eu leve o perdão. No dia em que fizerdes o balanço de nossa história, perdoai os que ofenderam e humilharam nossos irmãos e irmãs, pois eles também são vossos filhos e filhas. Mas dai-nos força para nunca fazermos o que eles fizeram. Antes tornai-nos seres de solidariedade, de compaixão e de amor ilimitado. Amém •♥•5 - Onde houver discórdia, que eu leve união •♥•Onde há discórdia, que eu leve a união. Dai-nos sede de justiça, de compreensão e de tolerância para convivermos jovialmente uns com os outros. Dai-nos um coração que sinta o pulsar do coração do universo e de cada criatura, sintonizando com o vosso coração divino que tudo une, tudo diversifica e tudo faz convergir. Amém •♥•6 - Onde houver dúvida, que eu leve a fé •♥•Senhor, onde houver dúvida, que eu leve a fé. Não deixeis que a dúvida apague as estrelas-guias que iluminam nossa caminhada. Dai-nos a fé-confiança que nos coloca em vossas mãos. Concedei-nos a fé-crença em vosso desígnio que nos quer reunidos em vosso reino junto com toda a criação. Amém •♥•7 - Onde houver erro, que eu leve a verdade •♥•Senhor, onde houver erro, que eu leve a verdade. Fazei-nos corajosos na descoberta de nossos erros, especialmente daqueles que encobrem vossa presença em todas as coisas. Que a verdade brilhe por nossas palavras sinceras, por nossos gestos humanizadores, por nossas intenções puras e por nossa busca permanente de fidelidade à verdade. Nunca permitais que oprimamos os outros em nome da verdade religiosa. Amém •♥•8 - Onde houver desespero, que eu leve esperança •♥•Senhor, onde houver desespero, que eu leve a esperança. Que eu seja solidário na luta dos que buscam a justiça. Que saiba criar uma atmosfera de confiança ilimitada no vosso misterioso projeto de amor. Que tenha palavras inspiradas para suscitar a esperança inarredável de vivermos para sempre em vossa casa com todos os que precederam na história. Amém •♥•9 - Onde houver tristeza, que eu leve alegria •♥•Senhor, onde houver tristeza, que eu leve a alegria. Fazei que a minha alegria nasça da compaixão sincera pelos que sofrem, da solidariedade verdadeira com os injustiçados e de minha própria conversão à fraternidade universal. Amém •♥•10 - Onde houver trevas, que eu leve a luz •♥•Senhor, onde houver trevas, que eu leve a luz. Vós sois a luz verdadeira que ilumina cada pessoa que vem a este mundo. Fazei que eu possa, por palavras inspiradas, por gestos consoladores e por um coração caloroso, dissipar as trevas humanas para que vossa luz nos mostre o caminho e trazer alegria à vida. Amém •♥•11 - Ó Mestre, •♥•Ó Mestre, fazei que em nosso interior ressoe vossa sabedoria e o exemplo de vossa coerência até a morte. Que sejamos vossos discípulos fiéis na medida em que realizarmos o que nos ensinais para sermos verdadeiramente instrumentos de amor e de paz. Amém •♥•12 - Fazei que eu procure mais consolar, do que ser consolado •♥•Ó Mestre, que eu possa sair da minha própria dor para escutar o grito de quem sofre ao meu lado. Que tenha palavras que consolem e gestos que criem serenidade, entrega confiante e paz profunda. Amém •♥•13 - Fazei que eu procure mais compreender, do que ser compreendido •♥•Fazei que consiga acolher o outro assim como é. Só assim o compreenderei como quero ser compreendido. Concedei-me ver o menor sinal de verdade, de bondade e de amor no outro para reforçá-lo e permitir que venha à plena luz. Amém •♥•14 - Fazei que eu procure mais amar, que ser amado •♥•Ó Mestre, que eu acolha com generosidade e alegria o amor que me é dado, mas que me empenhe sobretudo em fazer com que os que me cercam se sintam amados. Fazei que nos sintamos amados por Vós para experimentarmos a suprema felicidade concedida nesta vida. Amém •♥•15 - Pois é dando que se recebe, •♥•Ó Mestre, fazei-nos entender que dando generosa e gratuitamente receberemos também com superabundância tudo o que precisamos. Que possamos orientar nossa vida pela generosidade que nos devolverá sempre mais compreensão, mais acolhida e mais amor. Amém •♥•16 - É perdoando que se é perdoado •♥•Ó mestre, muitas vezes e de muitos modos nos perdoastes ilimitadamente, como uma Mãe amorosa perdoa um filho. Fazei que perdoemos também nós a quem nos tem ofendido. E que nunca deixemos de crer na generosidade do coração, capaz de perdoar mesmo quando injustamente ferido por muitas ofensas. Amém •♥•17 - E é morrendo que se vive para a vida eterna. •♥•Ó mestre, ensinai-nos a viver de tal forma que acolhamos a morte como amiga e irmã. Ela não nos tira a vida, mas nos conduz à fonte de toda vida. Que possamos perceber na vida terrena o começo da vida celestial e eterna. Amém... ♥•.¸¸•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥
•♥•Peace Prayer - the prayer has not ceased to seduce, worldwide, men and women devoted to the cause of peace anonymous, their first record in the magazine La Clochette, Paris, in 1912. •♥• Your content is universally human that awakens deep resonances throughout sincere heart, even if-religious or rationalist. •♥•The assignment to St. Francis of Assisi. It was through a holy picture, printed in Reims, France, shortly after the war of 1914-18. The saint bore the figure of St. Francis of Assisi, and in verse, containing the text of the prayer, now titled "Prayer for Peace". •♥•Universalized up from its publication in Newspaper of the Holy See "LOssevatore Romano" in 1916. •♥•They are words of love and faith that can be reflected in all religions, for all those who strive for peace among all peoples of the earth. Jussara Riveros ♥•.¸¸•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥ •♥•Peace Prayer •♥•Lord! Make me an instrument of your peace. •♥•Where there is hatred, let me sow love. •♥•Where there is injury, pardon. •♥•Where there is discord, I may bring harmony. •♥•Where there is doubt, I may bring faith. •♥•Where there is error, I may bring truth. •♥•Where there is despair, let me bring hope. •♥•Where there is sadness, I may bring joy. •♥•Where there is darkness, let me sow light. •♥•O Divine Master, grant that I may seek rather: •♥•comfort, than to be comforted; •♥•understand than to be understood; •♥•love, to be loved. •♥•For it is in giving that we receive. •♥•It is by forgiving that one is forgiven. •♥•And it is in dying that we are born to eternal life. ♥•.¸¸•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥ • ♥ • Each phrase of this prayer brings a message and a request for PEACE. •♥•Text below, transcribed from Angel Gate. ♥•.¸¸•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥ •♥•1 - Lord •♥•O God, You are the only Lord of our lives, our hearts and our destiny. Deliver us from false lords who elude us with their promises because they do not bring neither peace nor life. Give us strength to resist and to seek peace through justice and humble service to all. Amen •♥•2 - Make me an instrument of your PEACE •♥•Lord, make us instruments of your peace insofar as we seek to live in peace with ourselves, with the nearest community, with unequal society and conflicts among the priors. May we strive to endure tensions and contradictions, seeking to maintain communion with all creatures visible and making your peace. Amen •♥•3 - Where there is hatred, let me sow love •♥•Lord, where there is hatred, let me sow love. Grant that we love desentranhemos hidden under the ashes of secret hatreds. May our love for others raises the hidden love them, can transform hatred. Do you love kindle our hearts, in our attitudes and radiate take place in our actions, that hatred has no more place in us. Amen •♥•4 - Where there is injury, pardon •♥•Lord, where there is injury, pardon. On the day you make the balance of our history, forgive those who have offended and humiliated our brothers and sisters, they are also your sons and daughters. But give us strength never to do what they did. Before you make us beings of solidarity, compassion and boundless love. Amen •♥•5 - Where there is discord, I may bring union •♥•Where there is discord, I may bring harmony. Give us thirsty for justice, understanding and tolerance for convivermos jovially with each other. Give us a heart to feel the heartbeat of the universe and every creature, tuning into your divine heart that unites everything, everything diversifies and everything converges. Amen •♥•6 - Where there is doubt, I may bring faith •♥•Lord, where there is doubt, I may bring faith. Do not let doubt erase the guiding stars that illuminate our path. Give us the faith-trust that puts us into your hands. Grant us the faith-belief in your design to us or gathered in your kingdom with all creation. Amen •♥•7 - Where there is error, I may bring truth •♥•Lord, where there is error, I may bring truth. Make us courageous in discovering our mistakes, especially those who conceal your presence in all things. Let the truth shine through our sincere words, by humanizing our gestures, by pure our intentions and our ongoing search for fidelity to the truth. Never permit that oprimamos others in the name of religious truth. Amen •♥•8 - Where there is despair, I may bring hope •♥•Lord, where there is despair, let me bring hope. Let me be united in the struggle of seeking justice. Who knows create an atmosphere of trust in your boundless mysterious plan of love. What has inspired words to elicit unwavering hope of living forever in your house with all preceding history. Amen •♥•9 - Where there is sadness, I may bring joy •♥•Lord, where there is sadness, I may bring joy. Grant that my joy born of sincere compassion for the suffering, the genuine solidarity with the wronged and my own conversion to universal brotherhood. Amen •♥•10 - Where there is darkness, light; •♥•Lord, where there is darkness, let me sow light. You are the true light that enlightens every man that cometh into the world. Grant that I may, inspired by words, gestures and comforters for a warm hearted human dispel the darkness that thy light show us the way and bring joy to life. Amen •♥•11 - O Master, •♥•O Divine Master, grant that resonates within us your wisdom and your example of consistency to death. Let us be your faithful disciples in that accomplish what truly teach us to be instruments of love and peace. Amen •♥•12 - Grant that I may seek rather to comfort than to be comforted O Master, I can leave my own pain to hear the cry of those who suffer by my side. What words that have comforted and gestures that create serenity, peace and confident delivery profound. Amen •♥•13 - Grant that I may seek rather to understand than to be understood Grant that can accept the other as it is. Only then will understand how I want to be understood. Grant me see the slightest hint of truth, goodness and love in another to strengthen it and allow to come to light. Amen •♥•14 - Grant that I may seek rather to love, to be loved •♥•O Lord, that I may welcome with joy the generosity and love that is given to me, but I mainly engage in making those around me feel loved. Make us feel loved by You to experience supreme happiness granted in this life. Amen •♥•15 - For it is in giving that we receive, •♥•O Divine Master, grant us understand that giving generously and also receive free overabundance with everything we need. May we guide our lives by the generosity that we will always return more understanding, more acceptance and more love. Amen •♥•16 - It is by forgiving that one is forgiven •♥•O master, many times and in many ways we forgave indefinitely, as a loving Mother forgives a son. Grant that we also forgive those who trespass against us. And they never fail to believe in the generosity of heart, able to forgive even when unjustly hurt by many offenses. Amen •♥•17 - And it is in dying that we are born to eternal life. •♥•O Master, teach us to live in such a way that we welcome death as a friend and sister. She does not take away life, but leads us to the source of all life. May we see in the beginning of life on earth and eternal life in heaven. Amen .. ♥•.¸¸•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥•.¸¸.•♥